Hangi Omega 3 Tercih Edilmeli ?
Vücudumuzda sentezlenmeyen ve dışarıdan alınması gerekli Omega 3 yağ asitleri;

ALA (Alfalinolenik asit): 18 karbonlu Omega 3 yağ asididir. Özellikle keten tohumu ve yeşil yapraklı sebzelerde bol miktarda bulunur.

EPA (Eikosapentaenoik asit): 20 karbonlu Omega 3 yağ asididir. Deniz canlılarında, özellikle de balık yağında bol miktarda bulunur.

DHA (Dokosaheksaenoik asit): 22 karbonlu Omega 3 yağ asididir. EPA ile birlikte deniz canlılarında ve balıkta bol miktarda bulunur.

Gıdalardan aldığımız yağ asitleri vücudumuzda bir takım değişikliklere uğrayarak farklı yağ asitlerine dönüşürler. Yapılan bilimsel çalışmalarca da desteklenmiş yararlı etkilerin ortaya çıkmasında doğru Omega 3 yağ asidinin alınması kritik önem taşımaktadır. Örneğin ALA kaynaklı Omega 3 desteği alan kişinin sözü edilen yararlı etkilerden faydalanabilmesi için bu yağ asidinin öncelikle aktif metabolit olan EPA ve DHA’ya dönüşmesi gerekir. Bu dönüşüm çocuklarda ve kronik hastalığı olan bireylerde oldukça düşük olmakla birlikte yaklaşık olarak %20 civarındadır. Bu nedenle Omega 3 desteği alırken bileşiminde uygun miktarlarda EPA ve DHA olmasına özellikle dikkat edilmelidir.

 
doğru bilinen yanlışlar   basında omega 3   sık sorulan sorular
    Ürünler ile ilgili bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına yönelik hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine geçmez.
Ürünler beslenme destek ürünleri olup, ilaç değildir, tedavi amaçlı olarak kullanılmaz. Linkler ile elde edilen bilgilerin sorumluluğu ilgili siteye aittir.
     
                   copyright © 2013 omega3   created by Empati